ПРЕВЕНЦИЯ ПРИ РИСК ОТ ПРОЯВИ НА ФИЗИЧЕСКА АГРЕСИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА
DOI :
https://doi.org/10.60059/ESS.2024.7.40-50Ключови думи :
позитивни подходи, физическа намеса, предизвикателно поведение, стратегии за превенция, оценка на риска, етап на ескалация, физическа агресияАбстракт
Настоящата статия отразява основните аспекти на превенцията при работа с деца с предизвикателно поведение, чиито прояви се характеризират с висока степен на риск и често налагат физическа намеса от страна на педагогическите специалисти. Представени са рисковете, произтичащи от това поведение, както и тези, свързани с прилаганите интервенции. Изведени са основните фактори, обуславящи риска, като е обърнато специално внимание на нормативната уредба и политиките у нас относно противодействието на тормоза и насилието в системата на предучилищното и училищното образование. На тази основа е изведена значимостта на превенцията в този етап на предизвикателното поведение, в който то ескалира.
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2024 Tsvetoslav Nikolov
Публикация с Creative Commons Attribution 4.0 International License.