ПРЕВЕНЦИЯ ПРИ РИСК ОТ ПРОЯВИ НА ФИЗИЧЕСКА АГРЕСИЯ В ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60059/ESS.2024.7.40-50

Ключови думи :

позитивни подходи, физическа намеса, предизвикателно поведение, стратегии за превенция, оценка на риска, етап на ескалация, физическа агресия

Абстракт

Настоящата статия отразява основните аспекти на превенцията при работа с деца с предизвикателно поведение, чиито прояви се характеризират с висока степен на риск и често налагат физическа намеса от страна на педагогическите специалисти. Представени са рисковете, произтичащи от това поведение, както и тези, свързани с прилаганите интервенции. Изведени са основните фактори, обуславящи риска, като е обърнато специално внимание на нормативната уредба и политиките у нас относно противодействието на тормоза и насилието в системата на предучилищното и училищното образование. На тази основа е изведена значимостта на превенцията в този етап на предизвикателното поведение, в който то ескалира.

Авторска биография

  • Автор: Цветослав Николов , Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Главен асистент, д-р.

    Факултет по науки за образованието и изкуствата, катедра „Социална педагогика и социално дело.

    Научни интереси: педагогика, дидактика, обучение на възрастни, социална педагогика, работа с деца с предизвикателно поведение.

Файлове за сваляне

Публикуван

24.09.2024

Брой

Раздел (Секция)

Теоретични и приложни изследвания