СРАВНЕНИЕ НА СТРУКТУРНИТЕ МОДЕЛИ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ В БЪЛГАРИЯ, РЕПУБЛИКА СЕВЕРНА МАКЕДОНИЯ И СЪРБИЯ
Ключови думи :
училищно образование, структура, България, Република Северна Македония, Сърбия, сравнениеАбстракт
Целите на тази статия са две. Първата е да се направи описание на структурните модели на училищното образование в България, Република Северна Македония и Сърбия. Да се покаже как изглеждат основното и средното образование с различните цикли и периоди, които включват. Това описание е на основата на главните образователни нормативни документи в държавите и на информацията в големите образователни бази данни в интернет.
Втората цел е да бъде направено сравнение между трите структурни модела и да се направи заключение повече прилики или повече разлики има между тях.
Трите държави са сравнени поради сходните си социални, политически и икономически характеристики. В по-голяма степен приликите са между Република Северна Македония и Сърбия. България се отличава от своите две съседки по броя класове в различните образователни степени и по организацията на професионалното си образование.